Stäng

Kundtjänstmedarbetare 50%

Om oss

Teamet bakom Jordklok.se har ett gediget miljöintresse och en stark vilja att bidra till ett mer rättvist och grönt samhälle. Vi vill göra det enkelt för alla att minska sin miljöpåverkan genom att erbjuda ett schysst utbud av naturliga, ekologiska och hållbara produkter via nätet. Vår vision är att på ett enkelt och smidigt sätt hjälpa folk att ändra sina konsumtionsvanor. Vi är helt enkelt den jordklokaste butiken på nätet!

För närvarande är vi ca 40 medarbetare som sitter fördelade på 2 olika enheter i Bromma. Bra kommunikationer såsom tvärbanestation och tunnelbana finns i närheten. Vi erbjuder en arbetsplats med ett härligt familjärt gäng, som håller ihop, det är god stämning och högt i tak. Hos oss har du goda utvecklingsmöjligheter samt chansen att påverka din egen roll och bolagets utveckling. Det bör tilläggas att samtlig kontorspersonal arbetar hemifrån under Corona.

Om tjänsten

Jordklok befinner sig i en stark utvecklingsfas och letar nu efter en framtida kollega som vill följa med oss på denna resa och hjälpa oss att driva företaget framåt. Vi söker därför en Kundtjänstmedarbetare på 50%. Tjänsten är på deltid (till en början) med provanställning i 6 månader. Arbetstiden är förlagd under dagtid, vardagar. Vi ser gärna att du kan arbeta framförallt under måndagarna eftersom vi har högst belastning då.

Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. bestå av följande:

  • Besvara alla typer av inkommande kundfrågor via telefon och mejl.
  • Fakturafrågor, retur och reklamationshantering samt ge leveransinformation om kundbeställningar.
  • Löpande ta hand om administration som uppstår i samband med ditt arbete.
  • Vara behjälplig inom övrigt arbete på kundtjänst och övriga kontoret.

Din bakgrund

Vi söker dig som har några års erfarenhet inom servicebranschen. Det är till din fördel om du har erfarenhet från en liknande roll sedan tidigare. Vi ser gärna att du är en social och kommunikativ person som brinner för service. Du ska tycka om att vara spindeln i nätet och ha många bollar i luften. För att lyckas i rollen bör du har ett sinne för att koordinera och strukturera upp ditt arbete, samtidigt som du tycker om att lösa problem. Du ska ha en god samarbetsförmåga och våga ta egna initiativ.

Det viktigaste är dock att du har ett gediget intresse för service och att ekologi och hållbarhet ligger dig nära om hjärtat. Vi ser gärna att du har erfarenhet av följande områden för att lyckas i tjänsten:

  • Tidigare arbete inom service på ett medelstort e-handelsbolag.
  • Förståelse för e-handel, kundköp och försäljning, samt processerna som uppstår, och hur de hör ihop med god service.
  • Talar och skriver flytande svenska och engelska.
  • Starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystemet "Zendesk".
  • Har du arbetat som hudvårdsterapeut med inriktning mot ekologiska produkter är även detta meriterande eftersom det förekommer vägledning och rådgivning gällande våra produkter till kunderna.

Övrig information

Låter detta intressant? Skicka gärna in din ansökan ihop med CV och löneanspråk till jobb@jordklok.se märk din ansökan med "Kundtjänstmedarbetare 50%". Eftersom tjänsten är på 50% till en början, ser vi gärna att du har en kompletterande sysselsättning vid sidan av. Då vi arbetar löpande med rekryteringen ber vi dig att skicka in din ansökan snarast möjligt. Tjänsten är på deltid och tillsätts enligt överenskommelse.

Jordklok.se - Utvalda produkter sedan 2007

Jordklok.se - Handla naturligt, ekologiskt och hållbart!

Vi är en av Sveriges ledande nätbutiker för ekologisk hudvård, naturlig hårvård, miljövänlig tvätt- och rengöring samt det mesta du behöver för en hållbar livsstil! Har du tips och råd att dela med dig, eller saknar du din favoritprodukt, tveka då inte att kontakta oss!

Årets butik 2020 inom skönhet!

Din kundvagn

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan
499 kr kvar till fri frakt